Nu jäklar ska det bli ordning på torpet!

så nu e det dags att tag tag i livet, nummer ett blir att ta hand och min kropp och hälsa. det vill säga äta bättre, röra på mig mer och sluta röka! sen får vi se hur länge det håller och jag behöver eran hjälp så jag inte fuskar! slå mig på fingrarna om ni ser att jag ens tittar på godsaker. okej? Började dagen med en härligt solpromenad i oxelbergen innan frukost. jag som alltid äter direkt när jag vaknar höll på att hungra ihjäl på promenixen. så idag börjar det. ställde mig på vågen förut för att dokumentera hur det går. 77.1kg väger jag idag så får vi se om det har hänt något om en vecka eller så! nu ska jag ta mig lite frukost.


Inget socker-dieten
Så här gör man

Man ska undvika alla produkter som har socker tillsatt. Det är enligt inget-socker dieten alltid bättre att äta fett än socker. De klassiska light produkterna där man ersatt fett med socker är därför bannlysta.

Följande är förbjudet att äta:

  • Cornflakes och andra lätta flingor
  • Majs
  • Morötter
  • Rödbetor
  • Vitt ris, riskakor
  • vitt bröd
  • Russin och torkad frukt
  • Produkter som innehåller rent socker
  • Marmelader
  • Sylt och saft
  • Kakor, bullar och glass
  • Juice som inte är färskpressad

 

Så här ska du äta:

  • Blanda inte frukt och kött i samma måltid, det stimulerar din insulinproduktion. Var inte rädd för fett i måttliga mängder. Det behövs för att dina organ ska fungera.
  • Undvik helt fettfria produkter. De är ofta proppade med socker och kolhydrater.
  • Ät inget tre timmar före läggdags. Matsmältningsprocessen gör att du sover sämre.

 

Det här ska du äta:

  • Fullkornsbröd, fullkornspasta och råris
  • Bönor av alla sorter
  • Osockrad müsli utan russin
  • Mjölk, ost, ägg, yoghurt, smör och grädde
  • Gröna grönsaker
  • Vattniga grönsaker
  • Nötkött, lammkött, griskött och kyckling utan skinn
  • Äpple, citron, päron, kiwi, grape, bär, plommon, mandarin, persika och apelsin
  • Kaffe, te, vitlök, olivolja
  • Rött vin är tillåtet i små mängder

 

 

 

 

Gådieten, Så här gör man

Det finns inget magiskt med gå dieten. Det går ut på att ta sig tid att promenera varje dag. Det enda som du behöver är ett par bra skor. Bestämd dig sedan för hur länge du ska följa gådieten. Om du tex väljer fem veckor så kan du följa följande plan.

Vecka 1: promenera 30 minuter morgon och kväll.
Vecka 2: promenera 45 minuter morgon och kväll.
Vecka 3: promenera 1 timme morgon och kväll.
Vecka 4: promenera 1 timme morgon och kväll.
Vecka 5: promenera 1.5 timme morgon och kväll.

Följer du ovanstående plan så kommer du garanterat att gå ner mycket i vikt. Ge aldrig upp, även om du skulle missa ett promenad pass. Märker du att det blir för jobbigt eller tar för mycket tid så minska den tid du promenerar istället för att sluta. Du bestämmer själv om du kommer att lyckas eller inte.


Kommentarer
Postat av: Carina

Lycka till gumman! Vi får väl peppa varandra..

2010-03-03 @ 12:09:36
Postat av: Emma

jaa vi göra det, så kommer vi vara snyggast på stranden sen i sommar ;)

2010-03-03 @ 13:52:14
URL: http://lovekrakan.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jäklar vad mycket man ska gå! Ska man verkligen dricka kaffe om man vill gå ner i vikt? Jaja jag tror på dej, och jag kommer definitivt att slå dej på fingrarna om du äter något olämpligt. Hehe. PUSS!

2010-03-04 @ 22:07:26
URL: http://angelelica.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja men visst ickapicka, ska det synas så får man jobba för det. det är bra att jag har en liten ordningsvakt omkring mig :)

2010-03-05 @ 20:48:07
URL: http://lovekrakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0